Den sociala revolutionen : varumärkets guide till de sociala medierna
Serie | Sociala Medier |
---|---|
Författare | |
Medverkande | |
Förlag | Manifesto |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 101 |
Vikt | 234 gr |
Utgiven | 2010-04-27 |
SAB | Qblb |
ISBN | 9789197889506 |
Internet är flera kommunikationssystem i ett och som alla tekniska skapelser utvecklas det språngvis. I takt med att allt fler gör sig hemmastadda i det sociala medielandskapet blir det också allt mer intressant
för kommunikatörer och marknadsförare. Därför växer behovet av ett helhetstänkande när det gäller sociala medier i allmänhet och möjligheterna till varumärkesutveckling i synnerhet.
Den sociala revolutionen vill inspirera fler till att betrakta den sociala webben med professionella ögon. Använd den gärna som en behändig vägkarta där du själv tar ut kompassriktningen och bestämmer åt vilket håll ditt varumärke ska utvecklas. Inom en snar framtid kommer det att vara en självklarhet att det sociala medielandskapet har mer än en färdriktning, att statiska hemsidor förvandlas till dynamiska dialogprojekt och att masskommunikation ersätts av masskonversation. Men vi är inte där riktigt än. Den som läser får se.
Innehåll: Förord 1. Inledning 2. Gammelmedia 3. En ny medielogik 4. Den sociala mediemixen 5. ROI, Return On Interaction 6. Den digitala totempålen 7. Sanning eller konsekvens 8. En kort vägbeskrivning
Michael Nilsson är civilekonom och filosofie magister i filmvetenskap. Han arbetar som varumärkeskonsult och konceptutvecklare på Manifesto. »I hissen presenterar jag mig som Heart Director. Då brukar jag få gott om tid att berätta hur jag ser på framtidensvarumärkesarbete, och varför de sociala medierna är precis det kommunikationssystem vi alla gått och väntat på.«
Den sociala revolutionen vill inspirera fler till att betrakta den sociala webben med professionella ögon. Använd den gärna som en behändig vägkarta där du själv tar ut kompassriktningen och bestämmer åt vilket håll ditt varumärke ska utvecklas. Inom en snar framtid kommer det att vara en självklarhet att det sociala medielandskapet har mer än en färdriktning, att statiska hemsidor förvandlas till dynamiska dialogprojekt och att masskommunikation ersätts av masskonversation. Men vi är inte där riktigt än. Den som läser får se.
Innehåll: Förord 1. Inledning 2. Gammelmedia 3. En ny medielogik 4. Den sociala mediemixen 5. ROI, Return On Interaction 6. Den digitala totempålen 7. Sanning eller konsekvens 8. En kort vägbeskrivning
Michael Nilsson är civilekonom och filosofie magister i filmvetenskap. Han arbetar som varumärkeskonsult och konceptutvecklare på Manifesto. »I hissen presenterar jag mig som Heart Director. Då brukar jag få gott om tid att berätta hur jag ser på framtidensvarumärkesarbete, och varför de sociala medierna är precis det kommunikationssystem vi alla gått och väntat på.«