Konsten att skapa lönsamma kundrelationer
Författare | |
---|---|
Förlag | Bokförlaget Redaktionen i Sthlm |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 115 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2010-03-02 |
SAB | Qbla |
ISBN | 9789197781794 |
Den här nya handboken visar snabbt och exakt hur du ska göra för att skapa lojala och lönsamma stamkunder. Du får konkreta tips som du kan använda direkt (och låta dina konkurrenter stå bredvid med lång näsa och undra vad som hände).
Här är det smarta i boken:
Vad allt handlar om
# Kundmatematik - vad är en stamkund värd egentligen?
# Så här mycket tjänar du på att intressera dig för kundrelationer
# De tre viktigaste förutsättningarna för bra kundrelationer - och hur du fixar dem
# Så här hänger varumärket och kundrelationerna ihop
# Tre myter om relationsmarknadsföring och hur du kan utnyttja dem till din fördel
# VIKTIGT - Du behöver inga dyra konsulter - även mindre företag kan göra det här själva
Hur gör man
# Hur du klarar att sköta kundrelationerna utan dyra system och konsulter
# Hur du enkelt kartlägger och utvecklar dina kundrelationer
# Vad är det som är så fantastiskt med relationsmarknadsföring
Hur du snabbt kommer igång
# Så gör du rätt från början utan att krångla till det i onödan
# Fokusera på rätt saker från början - lek inte kontor
# Hur du skapar ett eget gratis system för att sköta kundrelationer
# Konkreta tips om hur du kan jobba varje dag med relationsmarknadsföring
Praktiska saker som andra missar
# Billiga och effektiva metoder att jobba med relationsmarknadsföring
# Skrämmande siffror i kronor och ören som få vet om
# Så kategoriserar du dina kunder och erbjuder alla rätt saker
# Olika kundgrupper och hur du jobbar med dem bäst
# Hur du vänder missnöjda kunder till att bli dina största fans
...Och mycket mer som handlar om hur du når fram till kunderna och får dem att stanna kvar.
Om författarna
Emil Holmström är belönad copywriter och har bland annat publicerat flera böcker om marknadsföring. Han sitter också i ledningsgruppen för relationsmarknadsföringsbyrån Kaplan RM.
Erik Wikberg är företagsekonom från Handelshögskolan i Stockholm, där han också arbetat som forskningsassistent. Som managementkonsult har han implementerat informationssystem för att utveckla kundrelationer åt börsnoterade företag i Sverige och i Kina