Storytelling befolkar varumärket
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Blue Publishing |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 237 |
Vikt | 421 gr |
Utgiven | 2015-10-28 |
SAB | Qblb |
ISBN | 9789197738293 |
"Snudd på omtumlande" / Anne Scheffer Leander, Stockholms stad Storytelling befolkar varumärket har nu kommit ut i sin tredje helt omarbetade upplaga. I alla tider har vi människor samlats kring lägereldarna och berättat. Det är vid elden vi blir människor. Det är där vi överför kunskaper och värderingar. Och lägereldarna finns även i det moderna arbetslivet, fast i andra former. Det kan vara i lunchrummen, vid kaffeapparaterna, hos kunderna eller ute i sociala media. Kring varje företag och organisation finns berättelser som handlar om människorna och om verksamheten. Med hjälp av dem kan man strategiskt stödja ledarskap, kommunikation, organisationsutveckling, förändringsprocesser, rekrytering, marknadsföring, sälj och kunskapsöverföring. Matts Heijbel har arbetat med corporate storytelling sedan 1999. Följ med honom på en resa genom svenskt och internationellt arbetsliv. Boken är frikostligt späckad med berättelser och exempel. Läs den för att roas och fascineras. Eller låt den rent av bli ett avstamp till en egen satsning på corporate storytelling. Några omdömen kring boken: "Storytelling har betytt mycket för oss ... boken är väldigt användbar" /Per Torstensson, vd Arlanda Express "This book is a good guide to the world of stories." /Jaak Aviksoo, Minister of Education and Research, Estonia "Matts bok gav mig ett nytt perspektiv på storytelling och hur man kan använda metoden för att bygga en stark företagskultur." /Bång Ola Norén, kundansvarig, HiQ