Annonsering för gerillaföretagare

Annonsering för gerillaföretagare
Författare
Förlag Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
FormatStorpocket
SpråkSvenska
Antal sidor160
Vikt0
Utgiven2007-10-22
ISBN 9789197706322
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Den första och enda svenska boken om hur man gör effektiva annonser själv. Aldrig tidigare avslöjat … en smygtitt på innehållet: 13 hemligheter som gör din annons till en vinnare 7 hemligheter som ger dig upp till 80 % billigare annonser Varför folk svarar på annonser – 49 hemligheter dina konkurrenter inte vill att du ska veta om Hur du skapar små annonser som ger dig nya kunder 37 tips som får folk att läsa och svara på dina annonser Hur du ska formge din annons och övertyga visuellt 101 rubriker som är ”nästan” färdiga – fyll bara på med din produkt så är du klar Hur du snabbare får bättre idéer till dina annonser Bilder som säljer – 21 saker du ska tänka på när du väljer bilder 25 sätt att få fler svar på dina annonser Hur du väljer rätt tidning för dina annonser 14 frågor som släpper lös dina annonsidéer Gör du det här misstaget när du annonserar? 12 hemligheter som sätter sprutt på skrivandet (glöm skrivkramp för alltid) Repetition: När du ska köra en annons igen och när du dumpa den i papperskorgen 3 misstag många gör som kostar skjortan Vad du ska göra om din annons inte når dina mål 14 sätt att förvandla en medioker text till supersäljande Är det här den bästa annonsstrategin någonsin? Hur du gör din annons oemotståndligt enkel att svara JA på Varför det alltid finns två saker du måste sälja i en annons Hur du plockar bort ”Nej tack” reaktionen hos läsaren Hur du löser alla typer av problem på 12 minuter – unik metod En checklista med 27 typer av annonser du kan använda Idétorka? 11 tips som får dina idéer att flöda Säljande idéer: Hemligheter som får dina kunder att spendera sina surt förvärvade och skattade pengar 5 saker som avgör om du ska ha en lång eller kort text (du behöver aldrig mer fundera) Checklistan som gör dina rubriker oemotståndliga 21 saker du ska tänka på när du väljer bilder 12 smarta formgivningstips som gör din annons får den uppmärksamhet den är värd Hur du tjänar pengar med små annonser – sex hemligheter du inte ska missa 25 sätt att få fler svar på dina annonser Och mycket, mycket mer Boken är skriven av copywritern Krister Maxe som har lång erfarenhet av att skriva och utforma annonser, säljbrev, direktreklam och internetkampanjer åt både stora och små företag. Han har bland annat arbetat med företag som IKEA, Svenska Spel, SAS, Nordea, Glocalnet, Kodak, Hyresgästföreningen, BlueStep, Audi och många andra. Krister har också skrivit boken 100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat .