Säljbibeln

Säljbibeln
Författare
Förlag Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
FormatKartonnage
SpråkSvenska
Antal sidor440
Vikt0
Utgiven2010-11-23
ISBN 9789197655262
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

Låt Sveriges bästa säljcoach göra dig till en säljare i världsklass – med inbyggd garanti!



Här är det smarta:
Boken är på över 400 sidor men upplagd i 44 snabblästa och lättillgängliga kapitel. Du kan läsa boken rakt igenom på några timmar och lära dig allt om försäljning på en gång. Men du kan lika gärna bläddra fram till något som du har problem med, till exempel invändningar och få svaret på din fråga direkt.

Och här är Sveriges bästa garanti:
Du måste markant öka din försäljning. Och du måste få fler kunder snabbare och enklare än du får idag - om inte så får du pengarna tillbaka. Så enkelt är det. Du ska vara helt nöjd när du beställer ”Säljbibeln”.



Här är en smygtitt på vad du får lära dig:

10 saker du som säljare ska memorera
  • Det bästa sättet att kontrollera och styra ditt fokus
  • 7 fördelar med att ställa rätt frågor till kunden
  • 9 hemligheter som ger dig vänner i affärslivet och får fler att köpa av dig
  • Fyra saker som gör dina kunder mottagliga för dina idéer och produkter
  • Hur du får dina kunder att känna att det är de som köper inte du som säljer

  • Hur du blir en god lyssnare och säljer mer
  • Var och när du ska använda den viktiga nicken
  • Hur bra lyssnare är du egentligen? Gör det här testet
  • 10 sätt att bli en bättre lyssnare

  • Så här blir du en supersäljare
  • Hur du påverkar omständigheterna istället för att omständigheterna påverkar dig
  • Hur du utvecklar din affärsnäsa och får som du vill
  • Gör så här så är du alltid välkommen, överallt
  • Konsten att övertyga dina kunder i fem enkla steg
  • Nyckelfraser för att få kunden att säga ja
  • Tre råd för att nå framgång
  • Varför du aldrig behöver vara rädd som säljare

  • Hemligheten med försäljning
  • Så här tar du reda på vad kunden vill ha och visar honom hur han kan få det
  • Hur du stimulerar kunden att tänka på vad han önskar så köper han av dig
  • Det här är hemligheten bakom all försäljning
  • Hur du kvalificerar dina kunder för att sälja snabbare
  • 4 frågor du ska ställa för att kvalificera kunden
  • Hur du lockar fram rätt känslor hos kunden så han köper nu

  • Hur du blir en mästare på säljsamtal
  • Sokratesmetoden: Hur du själv löser dina säljproblem snabbt och enkelt
  • Hur du skapar ett trevligt och effektivt säljsamtal
  • Gör så här så kommer du enkelt överens med kunden
  • Varför du inte ska argumentera och vad du ska göra istället
  • Säg inte så här för då blir kunden misstänksam eller obeslutsam
  • 8 typer av frågor du ska ställa i säljsamtalet
  • Sex frågor du kan använda för att göra en bättre behovsanalys

  • Hur du kontrollerar och påverkar kunden
  • Så här använder du SPIN-metoden på effektivast sätt
  • Varning: Om du och kunden är på det här stadiet ska du inte föreslå en lösning
  • Hur du tar reda på vilken nytta kunden är ute efter
  • Hur du ställer problemfrågor och lockar fram kundens missnöje
  • De här frågorna ger dig hög säljeffekt

  • Hur du styr dina kunders tankar
  • 3 saker du kan använda för att påverka kunden och få som du vill
  • Smickra kundens status och position för att få honom övertygad
  • Hur du använder ”sociala bevis” för att påverka kunden positivt
  • Så här använder du kundens sunda förnuft för att honom att säga JA
  • Locka fram kundens sympati för dig så säljer du mer. Tips på hur du lyckas
  • Varför du ibland ska trycka på kundens självkänsla och status. Saker som du kan säga

  • Säljarens tio smarta avslutstekniker
  • Är du säker på att du ska använda dig av avslutstekniker? Ibland är det fel
  • Byt ut ordet ”avslut” mot det här ordet så säljer du mer

  • Tips på hur du förvandlar invändningar till avslut
  • De här 6 stegen hjälper dig att hantera invändningar
  • Varför invändningar uppstår och hur du bemöter dem
  • Hur du hanterar prisinvändningar
  • Hemligheten som får kunden att själv besvara sina invändningar
  • Varför du ibland ska förvandla invändningen till en fråga
  • Vad du aldrig ska argumentera om
  • Så här behåller du kontrollen när invändningarna haglar över dig
  • Gör så här så köper kunden trots invändningarna

  • Släpp lös din naturliga personlighet och sälj mer!
  • 5 sätt att trimma dig till en bättre säljare
  • 10 sätt att förbättra dina sämre sidor
  • De här 60 orden ökar din försäljning
  • Ord som skapar aktivitet och köplust
  • Hur du blir en utåtriktat och inflytelserik person som folk vill köpa av
  • Hur du förvandlar en förlorad order till en regelbunden inkomstkälla

  • Hur du enkelt planerar din tid bättre och når dina mål snabbare
  • Tidsplanen: 9 enkla punkter som hjälper dig att få allt gjort
  • Bli vän med tiden: 3 faktorer som är mycket viktiga för dig som säljare
  • 8 yttre tidssabotörer du ska hålla dig borta ifrån
  • 12 inre tidssabotörer som du ska hålla ögonen på

  • Så här hjälper du kunden att bestämma sig
  • Varför du alltid ska utgå ifrån att kunden vill köpa av dig
  • Hur du ökar kundens intresse när du närmar dig avslut
  • Varning: Prata inte bort din försäljning
  • 5 sätt att få reda på om kunden är redo för avslut
  • 13 sätt att få kunden att fatta beslut

  • Bli en mästare på avslut!
  • Saker du ska säga när du närmar dig avslut
  • Så här hjälper du kunden fatta ett bra beslut
  • Hemligheter som höjer intressenivån när du närmar dig avslut
  • Hur du behåller ditt lugn när du knyter ihop påsen

  • Hur du förhandlar som ett proffs
  • 7 enkla steg som gör dig till en smartare förhandlare
  • 9 frågor du ska ställa dig innan du förhandlar
  • 7 förhandlingsregler som ger dig ett övertag mot dina konkurrenter
  • 10 enkla sätt att övervinna krav och påtryckningar från kunden
  • Hur du hanterar tuffa förhandlare utan att bli arg

  • Sveriges bästa säljare – en unik undersökning
  • Vad gör du säljare som lyckas bäst? Svaren får du här!
  • 16 saker som skiljer den framgångsrika säljaren från medelmåttorna
  • Formeln som gör dig till en supersäljare – om du använder den
  • 11 personlighetsdrag hos de bästa säljare
  • 25 hemligheter hos Sveriges bästa säljare
  • 9 saker de bästa säljarna gör

  • Hur du får struktur och ordning på ditt säljarbete
  • Hur du ska jobba för att bli en framgångsrik säljare
  • Vilka mål du ska sätta och hur du når dem
  • 7 saker som gör att du utnyttjar arbetstiden på bästa sätt
  • 6 saker du ska göra för att snabbt utvecklas till en ännu bättre säljare
  • Dina 7 utvecklingsområden och tips på hur du förbättrar alla

  • Gör så här så får du bättre säljresultat snabbare
  • 3 viktiga moment ökar dina resultat snabbt
  • 9 fällor du ska undvika i ditt säljarbete
  • Hur du använder 80/20-regeln för att sälja mer
  • 10 saker som får dig att förstå hur kunderna tänker när de köper

  • Hur du snabbar på säljprocessen
  • Hur du systematiserar din försäljning och säljer mer snabbare
  • 9 steg som du måste ta i nästan all försäljning
  • Kupong och responsannonsering fungerar det? Överraskande svar!
  • Så här ser beslutsprocessen hos företag ut

  • Hur du säljer massvis på mässan
  • Steg för steg tips för hur du lyckas på mässan utan att det kostar skjortan
  • Hur du placerar din monter så att du syns
  • 7 saker du ska tänka på innan mässan
  • 5 saker du ska göra på dag ett på mässan
  • 7 saker du ska göra mot konkurrenterna på mässan
  • 10 vanliga fel på mässan. Vilka gör du och dina kollegor?

  • Hur du skapar säljande offerter
  • Vad din offert ska innehålla
  • 5 dåliga inledningar på offerter och 4 bra
  • Hur du skapar säljande offerter i fem enkla steg
  • 3 dåliga avslutningar och 3 bra
  • Akta dig för de 4 vanligaste felen många gör
  • Checklista i 17 steg som du kan använda innan du skickar offerten

  • Hur du behandlar reklamationer
  • 13 saker du kan göra om du får reklamationer
  • Varför en välskött reklamation är det bästa säljargumentet
  • Hur du tar emot en otrevlig reklamation på ett trevligt sätt

  • Hur framgångsrika säljare tänker
  • Tänk rätt och bli framgångsrik!
  • Hemligheten med plus- och minustankar
  • Varför du ska tänka på vad du säger till dig själv
  • En sak som kan hämma din framgång som säljare


  • 31 olika försäljnings och förhandlingsmodeller som är lätta att ta till sig

    Praktikfall, case, verkliga situationer och mycket mer i denna inspirerande bok av Sveriges vassaste säljare

    Plus, allt du behöver veta om Key Account Management och Customer Relationship Management. Varför etik och moral skapar bättre affärer. Hur du samarbetar med kollegor och säljledning för att sälja mer. Nästan allt du behöver veta om lön och kompensationssystem. Hur ditt företags totala säljstyrka kan utvecklas och mycket mer!





    Beställ Säljbibeln nu och låt den hjälpa dig framåt också...