Medie-Sverige 2010 : statistik och analys

Medie-Sverige 2010 : statistik och analys
Medverkande
Förlag Nordicom
GenreMedia och kommunikation
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor318
Vikt1016 gr
Utgiven2010-04-28
SABBs-c(p)
ISBN 9789189471993
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Utgivningen av MedieSverige är ett av de viktigaste inslagen i Nordicom-Sveriges dokumentation av medieutvecklingen. Det är en publikation som ger en bred och aktuell överblick av det svenska medielandskapet. Boken innehåller artiklar i vilka olika forskargrupper och enskilda forskare vid svenska universitet och högskolor analyserar och diskuterar aktuella frågeställningar. Därefter följer en samlad statistisk översikt över svenska massmedier, indelad i tolv kapitel. Nordicom-Sverige söker att i tabellsammanställningarna redovisa en så bred och tillförlitlig statistik som är möjlig i Sverige i dag. Statistiken skall vara systematisk och samhällsrelevant. Målsättningen är att förmedla en lättillgänglig kunskap om mediesituationen genom denna presentationsform.