Medie-Sverige 2010 : statistik och analys
Medverkande | |
---|---|
Förlag | Nordicom |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 318 |
Vikt | 1016 gr |
Utgiven | 2010-04-28 |
SAB | Bs-c(p) |
ISBN | 9789189471993 |
Utgivningen av MedieSverige är ett av de viktigaste inslagen i Nordicom-Sveriges dokumentation av medieutvecklingen. Det är en publikation som ger en bred och aktuell överblick av det svenska medielandskapet. Boken innehåller artiklar i vilka olika forskargrupper och enskilda forskare vid svenska universitet och högskolor analyserar och diskuterar aktuella frågeställningar. Därefter följer en samlad statistisk översikt över svenska massmedier, indelad i tolv kapitel. Nordicom-Sverige söker att i tabellsammanställningarna redovisa en så bred och tillförlitlig statistik som är möjlig i Sverige i dag. Statistiken skall vara systematisk och samhällsrelevant. Målsättningen är att förmedla en lättillgänglig kunskap om mediesituationen genom denna presentationsform.