Not buying it : A Guide to a New Era of Advertising
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Olika Förlag |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Danskt band |
Språk | Engelska |
Antal sidor | 213 |
Vikt | 430 gr |
Utgiven | 2018-05-28 |
SAB | Qbm |
ISBN | 9789188613158 |
Not Buying it är den fristående uppföljaren till Christina Knights tidigare bok "Mad Women - A Herstory of Advertising" och också en mer praktisk guide till alla kvinnor som vill kunna navigera ännu bättre i den mansdominerade kommunikationsbranschen. Läsaren får ta del av författarens personliga erfarenheter, såväl som relevant forskning, råd och tips för att bäst bemöta och hantera allt från härskartekniker och sexuella trakasserier till att löneförhandla framgångsrikt, ta och ge plats och att komma tillbaka efter en föräldraledighet på ett rimligt sätt, bland mycket annat. Boken är skriven på engelska.
"I believe we are done with the diagnosis; defining and stating the problem of the advertising industry, we know it more than well and we are not buying it. It s time for tangible tools and strategies so that we can solve the problem and not just talk about it. And that is precisely the raison d être of this book to offer specific aid on anything from negotiating for equal pay and tackling power play and inequality in your everyday life to recruiting and promoting diverse talent. My absolute belief is that it is possible and necessary to create a more equal, diverse and relevant advertising industry, beneficial to all. It s high time. Let s make it happen."
Christina Knight
OLIKA förlag tilldelades Rättvisepriset 2012 för sitt arbete för jämställdhet och jämlikhet i bokvärlden. MILJÖ OCH HÅLLBARHET: På OLIKA vill vi värna det hållbara och klimatkloka läsandet. Därför trycks våra böcker på andra sidan Östersjön, i Baltikum, på ett FSC-märkt papper och på ett tryckeri som är certifierat med Svanen. Lite närmare, lite dyrare, mycket bättre!