Bli digitalt smart : sociala medier för företag

Bli digitalt smart : sociala medier för företag
Författare
Medverkande
Förlag Roos & Tegner
GenreMedia och kommunikation
FormatFlexband
SpråkSvenska
Antal sidor192
Vikt340 gr
Utgiven2015-11-06
SABBv
ISBN 9789187905216
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Två av tre svenskar finns på Facebook, Instagram utvecklas explosionsartat och på Twitter slåss åsiktsmaskinerna om utrymmet. Kanalerna är många, och det kan vara svårt att veta vilka man ska välja för att nå ut med sitt budskap på bästa sätt. Bli digitalt smart riktar sig till dig som använder sociala medier i ditt arbete och vill lära dig att jobba så effektivt som möjligt. Här får du veta vilken social kanal som lockar vem, vilket slags innehåll som skapar störst engagemang och framför allt: hur du skapar en digital strategi. För det är först när du vet vad du vill uppnå, varför du vill göra det, och vem din målgrupp är, som det går att hitta rätt. I boken ger Tina Sayed Nestius en mängd praktiska råd till en fungerande strategi för sociala medier. Och hon visar vilka fällor du bör se upp för, som brist på konsekvens, alltför frekventa statusuppdateringar och för lite variation i innehållet. TINA SAYED NESTIUS är kommunikationskonsult med sociala medier som specialitet. Hon håller uppskattade föreläsningar och utbildningar i ämnet, och hjälper även myndigheter och företag att hitta rätt ton i rätt social kanal.