Att lära en företagsekonom att tänka

Att lära en företagsekonom att tänka
Serie Södertörn Studies in Higher Education (6)
Författare
Medverkande
Förlag Södertörns högskola
GenrePedagogik
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor177
Vikt255 gr
Utgiven2014-10-01
ISBN 9789187843051
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Här beskriver åtta högskolelärare i företagsekonomi egenupplevda undervisningssituationer utifrån vilka de, med hjälp av pedagogiska och filosofiska teorier, undersöker och reflekterar över sin praktiska kunskap. Vad kan dessa lärares redogörelser och reflektioner säga oss om universitetslärarens arbetssituation? Hur gör de för att lösa de problematiska situationer som uppstår? Hur kommer det sig att de lyckas få studenter med vitt skilda förväntningar, varierande bakgrunder och förutsättningar och med olika grader av motivation, att lära sig nya sätt att tänka och att med tiden utvecklas till självständiga yrkesutövare?