Guldläge på nätet : sökmotoroptimering för alla
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Kalla kulor förlag |
Genre | Datalitteratur |
Format | Danskt band |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 107 |
Vikt | 150 gr |
Utgiven | 2013-12-30 |
SAB | Qblb |
ISBN | 9789187049460 |
Vill du öka din försäljning på nätet med en metod som alla kan lära sig på en kväll? Då är det dags att lära sig sökmotoroptimering. Låter det komplicerat? Ingen fara. Sökmotoroptimering är ingenting konstigt, det kräver varken examina i raketfysik eller insikter i svart magi. Det handlar om att lära sökmotorerna på Internet (i Sverige gäller det främst Google) att hitta din sida, så att du hamnar högst upp i sökresultaten. Statistiken visar att mer än 60 % av all trafik går till första, andra och tredje sökresultatet. Det är alltså där du vill ligga.
Men hur? I Guldläge på nätet får du vägledning av två experter, Magnus Bråth och Michael Wahlgren, som hjälpt mängder av stora och små företag att förbättra sitt läge på nätet, från stora pokerföretag till lokala cykelbutiker. Sökmotoroptimering fungerar för alla.
Här får du lära dig allt om optimeringsarbetets olika faser: analysen, arbetet med sidinnehållet (det som kallas On Page) och länkstrategi.
Hur gör man för att hitta de smartaste sökorden? Hur bygger man upp sajten med innehåll och undersidor för att den ska framstå som bra i sökmotorernas värld? Och vilka andra sajter därute kan det vara bra att länka till och samarbeta med?
I Guldläge på nätet får du lära dig allt detta och mycket mer. Dessutom får du lära dig hur du mäter dina framgångar så att du över lång tid framöver kan justera och förbättra din sajt.