Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol

Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol
Författare
Förlag SNS Förlag
GenreMedia och kommunikation
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor89
Vikt140 gr
Utgiven2013-09-24
SABBs
ISBN 9789186949440
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris - man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för företags och andra organisationers synlighet. Vi sätter fokus på och reflekterar över på vilket sätt och i vilka situationer mediebilden påverkar synen på vad som anses vara rätt och fel vad som hyllas och förkastas. Forskare: Maria Grafström, docent i företagsekonomi, Score vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholm universitet; Pernilla Petrelius Karlberg, ekon. dr, Handelshögskolan i Stockholm; Karolina Windell, ekon. dr, Uppsala universitet.