Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell

Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Författare
Medverkande
Förlag Modernista
GenreManagement
FormatDanskt band
SpråkSvenska
Antal sidor292
Vikt420 gr
Utgiven2009-12-15
SABQblb
ISBN 9789186021528
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.

Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.

Pressröster:

»Precis som hans förra bok Long tail är detta något som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring på 2000-talet.«
Fria Företagare

»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten