Mediababe : nio steg till framgång med hjälp av media
Författare | |
---|---|
Förlag | Kalla kulor förlag |
Genre | Management |
Format | Danskt band |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 219 |
Vikt | 284 gr |
Utgiven | 2010-11-18 |
SAB | Dokb |
ISBN | 9789185535750 |
Vad har EU-ministern Birgitta Ohlsson, Blondinbella och fitnessprofilen Blossom Tainton gemensamt? De har använt media för att bygga sina karriärer. Inte slumpartat utan målmedvetet. De är Mediababes .
Vem är du och varför skall jag bry mig? Om du kan svara på frågan snabbt och enkelt kan du fånga en publik. Kan du fånga en publik har du väckt intresset för dina kunskaper eller ditt företag. Vare sig du arbetar som träningsintruktör eller marknadsför NIKE's träningskläder fungerar det på samma sätt. Det är medielogiken du behöver lära dig.
Du kan möta dina framtida kunder eller din potentiella arbetsgivare i en artikel, ett tv-inslag, i en radiointervju eller en blogg som handlar om träning. Mediababe lär dig hur du gör.
Till din hjälp får du inspirerande råd och tips från 10 färgstarka Mediababes. Allt från Blondinbella, Dr Åsa, EU-ministern Birgitta Ohlsson, fitnessprofilen Blossom Tainton, tv-inredaren Isabella McAllister, RFSLs ordf Ulrika Westerlund, matprogramledaren Lotta Lundgren, trädgårdsentreprenören Victoria Skoglund, stå up komikern Karin Adelsköld, journalisten Caroline Engvall och Stureplansbloggerskan Kristin Zetterlund.
Idag kan vem som helst synas media. Det har aldrig funnits så många tidningar, tv-program, radioprogram, sajter, webbtv och bloggar som skriker efter innehåll. Hjälp dem! Kravet för att lyckas är ganska enkelt du behöver möta publiken på ett sätt som engagerar dem. Boken Mediababe lär dig hur.
Detta är utbildning, inte en teknisk manual. När du gått igenom de nio stegen håller du på att kickstarta din karriär eller göra ditt företag mer attraktivt för era kunder.
Tio stjärnor intervjuas i boken. De är Mediababes och öppnar generöst dörren till sitt professionella liv. Så här kan det vara det att bygga en framgångsrik karriär eller verksamhet med hjälp av ett personligt varumärke. Vi får kliva in bakom kulisserna och se vad som krävs att framgångsrikt arbeta med media. Vad som krävs för att få relationen till kunder, tv-redaktioner, väljare, agenter och den äkta mannen att fungera.
Mediababe är en manual som beskriver:
* Hur du berättar vem du är och vad du gör = det personliga varumärket
* Hur du lär känna din publik = bygg relationer med hjälp av media
* Hur du blir en aktör i de medier där din publik finns
* Hur du skapar din egen mediekanal och lockar publik
* Hur du bygger din fanclub = ett nätverk av kunder, vänner, kollegor
* Hur arbetsgivarna upptäcker dig istället för att du jagar dem
* Hur kunder letar upp ditt företag tack vare er intressegemenskap
* 10 Mediababes = lär dig av proffsen! Läs de personliga tankarna om media, livet som känd och få
deras bästa tips!
De har gjort det. Nu är det din tur!