Flatworld - Häxmästaren på Kvarneberg
Serie | Flatworld (1) |
---|---|
Författare | |
Medverkande | |
Förlag | Nypon förlag |
Genre | Skönlitteratur barn och ungdom |
Format | Kartonnage |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 152 |
Vikt | 350 gr |
Utgiven | 2021-10-08 |
SAB | Hcg |
ISBN | 9789179711887 |
Första delen i serien om Skölden och mobilspelet Flatworld. Ett halsbrytande äventyr som kan komma att ändra din syn på spel och verklighet.
I stadsdelen Kvarneberg har skolan just börjat efter sommarlovet. Alla pratar om ett nytt spel: Flatworld. Sven lyckas få en inbjudan och älskar det från första stund. En magisk värld öppnar sig, långt bättre än den verkliga.
Men allt eftersom hösten går börjar saker förändras i Kvarneberg. En del barn försvinner från skolan. Och Sven börjar ana att det på något sätt hänger ihop med Flatworld.
En dag upptäcker Sven av misstag en dold funktion i spelet. Han hamnar på Undersidan, en plats befolkad av troll och andra mystiska varelser som verkar vara farliga på riktigt. Strax efter kommer han i kontakt med en grupp spelare som försöker ta reda på sanningen om Flatworld. De kallar sig för Skölden. Deras sökande leder dem till den fruktansvärda Häxmästaren, som tycks ligga bakom de mörka krafterna på Undersidan. Nu är det upp till dem att bryta hans makt över Kvarneberg och rädda alla som har blivit förhäxade av spelet.
I stadsdelen Kvarneberg har skolan just börjat efter sommarlovet. Alla pratar om ett nytt spel: Flatworld. Sven lyckas få en inbjudan och älskar det från första stund. En magisk värld öppnar sig, långt bättre än den verkliga.
Men allt eftersom hösten går börjar saker förändras i Kvarneberg. En del barn försvinner från skolan. Och Sven börjar ana att det på något sätt hänger ihop med Flatworld.
En dag upptäcker Sven av misstag en dold funktion i spelet. Han hamnar på Undersidan, en plats befolkad av troll och andra mystiska varelser som verkar vara farliga på riktigt. Strax efter kommer han i kontakt med en grupp spelare som försöker ta reda på sanningen om Flatworld. De kallar sig för Skölden. Deras sökande leder dem till den fruktansvärda Häxmästaren, som tycks ligga bakom de mörka krafterna på Undersidan. Nu är det upp till dem att bryta hans makt över Kvarneberg och rädda alla som har blivit förhäxade av spelet.