Spelprogrammering med CDX och OpenGL
Serie | Visual |
---|---|
Författare | |
Förlag | Docendo |
Genre | Datalitteratur |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 285 |
Vikt | 876 gr |
Utgiven | 2006-12-11 |
SAB | Rdcb |
ISBN | 9789178827244 |
Boken visar hur du gör flera olika sorters spel, både i 2D och 3D. Du kommer att skapa färdiga spel som går att spela och som du kan sprida vidare. För att få så bra utbyte av boken som möjligt bör du ha grundläggande kunskaper i programmering med C++. Du som kan programmera sedan tidigare, men inte programmerat i C++ får det lite kämpigare, men bör ändå kunna hänga med.
Om du är lärare kan du använda boken som kurslitteratur. Den passar särskilt bra på gymnasiet i Programmering C då CDX är objektorienterat, men även i introduktioner till spelprogrammering och OpenGL på högskolan. Även elever som gör projektarbete kan använda boken för att på egen hand lära sig om spelprogrammering.