Myten om moroten - En ny syn på ledarskap och motivation

Myten om moroten - En ny syn på ledarskap och motivation
Författare
Förlag Telegram Bokförlag
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor93
Vikt265 gr
Utgiven1994-02-01
SABQbab
ISBN 9789177383529
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
"Det var en gång ett företag som sökte en ny VD." Så börjar Myten om moroten. Den person som får VD-posten har en ny, fräsch syn på ledarskap - och inte minst på motivation. Hans något förvånande budskap är att han inte tänker motivera sina medarbetare. Däremot vill han skapa förutsättningar för att de ska hitta sin egen, inre motivation. Han talar också om vilka förväntningar han har på personalen och vilka förväntningar den kan ha på honom.
Boken är uppbyggd kring mötet mellan den nye chefen och personalen. Och det blir en kommunikation i båda riktningarna. De anställda luftar sina tvivel och får handfasta svar på sina frågor. Företagets VD förmedlar författarnas syn på mening och motivation i arbetet - något som gagnar såväl effektivitet som livsglädje.