Falsk marknadsföring
Författare | |
---|---|
Förlag | Type and Tell |
Genre | Konst |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 96 |
Vikt | 135 gr |
Utgiven | 2019-07-02 |
SAB | I |
ISBN | 9789176838143 |
Falsk marknadsföring är en konstnärlig skildring om förhållandet till sin egna kropp. Samt tankarna om hur en kan känna och förhålla sig till sin omgivning när kroppen inte matchar sitt inre. Eller när kroppen matchar sitt inre men inte omgivningens föreställning om hur ens kropp bör se ut.
Boken är dels nerskriven spoken word samt en ordlös serie. Serien sträcker sig över de vita sidorna och poesin på de svarta. Serien och poesin kan både läsas var för sig och ihop.
Falsk Marknadsföring är ett konstverk i bokformat snarare än en bok med konst i, säger författaren.
Verket är starkt och naket både visuellt och själsligt. Verket rekomenderas både till de som vill förstå hur det kan vara för transpersoner och till de som relaterar till att vara någon annan än den omgivningen uppgattar en som. Verket är både informativt, en konstnärlig upplevelse och en emotionell resa.