Strategisk affärspartner : hur man skapar överensstämmelse mellan medarbetarstrategier och affärsmål : [en viktig uppgift för alla som arbetar med HR]
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Thomson Fakta |
Genre | Ekonomi |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 295 |
Vikt | 580 gr |
Utgiven | 2006-09-01 |
SAB | Qbfbc |
ISBN | 9789176102503 |
Vad gör en strategisk affärspartner? Hur blir en HR-medarbetare en strategisk affärspartner? Jim och Dana Robinson besvarar dessa frågor i denna bok.
De undersöker den strategiska affärspartnerns tre ansvarsområden och beskriver hur man: " skapar strategiska, affärskopplade relationer med företagsledare. " reaktivt och proaktivt upptäcker strategiska möjligheter att bygga partnerskap med företagsledare. " skapar förädlingsvärde när man sitter vid bordet tillsammans med företagsledare. " förvandlar en traditionell HR-avdelning till en avdelning som arbetar strategiskt.
HR-avdelningen måste integreras mer i företagets affärsverksamhet, och några medarbetare i HR-gruppen måste ta på sig rollen som strategisk affärspartner (SAP). Här ger författarna vägledning åt dem som arbetar med HR, organisationsutveckling och kompetensutveckling och som har ambitionen att förvandla sig själva till effektiva strategiska affärspartners.