Författare | |
---|---|
Förlag | Industrilitteratur |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 285 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2000-12-01 |
ISBN | 9789175485935 |
Rationell affärsutveckling förmedlar praktisk, ändamålsenlig och aktuell kunskap om hur man kartlägger sin affärsposition, hur man utvecklar sina affärsidéer och systematiskt förädlar dem på ett sätt som bäddar för framgång.
Innehållet omfattar relevanta avsnitt inom: marknadskartläggning, marknadsplanering, marknadsföring, organistaion, resursplanering, finansiering, projektplanering och projektledning.
Ambitionen är också att hjälpa läsaren att tillgodogöra sig och praktiskt tillämpa den kunskap som boken förmedlar. Den har därför strukturerats som en handbok - med checklistor, mallar och enkla synteser, som i de flesta fall kan tillämpas i befintlig form eller som lätt kan anpassas till den egna verksamheten.
Innehållet omfattar relevanta avsnitt inom: marknadskartläggning, marknadsplanering, marknadsföring, organistaion, resursplanering, finansiering, projektplanering och projektledning.
Ambitionen är också att hjälpa läsaren att tillgodogöra sig och praktiskt tillämpa den kunskap som boken förmedlar. Den har därför strukturerats som en handbok - med checklistor, mallar och enkla synteser, som i de flesta fall kan tillämpas i befintlig form eller som lätt kan anpassas till den egna verksamheten.