Kul e-handel : en bok om kundupplevelser i e-handel
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Recito Förlag |
Genre | Management |
Format | Danskt band |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 103 |
Vikt | 152 gr |
Utgiven | 2016-08-09 |
SAB | Qblnb |
ISBN | 9789175179230 |
Alla vill vara med och sälja och inom e-handeln blir det allt mer konkurrens. Många svenska e-handlare darrar när det ryktats att Amazon eller Alibaba ska etablera sig i Sverige.
För att kunna möta inhemsk och internationell konkurrens måste vi e-handlare fokusera på kvalitet och kundupplevelse.
- Äkta konkurrenskraft måste byggas på något som vi sällan diskuterar i affärsvärlden - känslor, skriver Kjell A Nordström och Jonas Ridderstråle i boken "Funky business forever".
För att väcka känslor måste du tilltala alla våra sinnen; syn, lukt, smak, hörsel och känsel. I e-handel är det lätt att tro att dessa känslor ska skapas online, men det är bara början. En relation byggs inte enbart av en snygg webbsida, den byggs av leveranskvalitet och hur kunden känner när hen öppnar paketet som du skickat.