Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Bokförlaget Atlas |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 229 |
Vikt | 350 gr |
Utgiven | 2015-08-03 |
SAB | Bs |
ISBN | 9789173894814 |
Reporterjobbet är inte något framtidsyrke, det vet alla vid det här laget. Men de kraftigt förändrade förutsättningarna för journalisterna är mer än en branschfråga. Vad betyder utvecklingen mot färre tidningar, bantade redaktioner och suget efter »klickmonster« för demokratin och samhällsutvecklingen? Klickokratin är boken som sammanfattar journalistikens kris och sätter den i ett historiskt perspektiv. Ulrika Kärnborg, själv med mångårig erfarenhet från några av Sveriges största dagstidningar, har träffat såväl mediechefer som forskare och verksamma journalister. Hur ser de på frågan om vad som kommer efter krisen? Klickokratin är en underhållande och lättillgänglig introduktion till en avgörande samhällsfråga.