Servicekunskap - Facit
Serie | GY2011 |
---|---|
Författare | |
Förlag | Thelin läromedel |
Genre | Ekonomi |
Format | Spiralbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 45 |
Vikt | 185 gr |
Utgiven | 2013-07-01 |
SAB | Q |
ISBN | 9789173792547 |
Ett läromedel för kursen SERVICEKUNSKAP för gymnasieskolan och Komvux.
Läroboken omfattar: Kundservice och bemötande, Att arbeta inom handel och serviceyrken, Hantering av klagomål och reklamationer, Lagar och regler, Säljteknik, Olika betalningsrutiner och betalningsmetoder för direktförsäljning, näthandel, kortbetalningar etc, Prissättning och ekonomi, Ergonomi, Arbetsmiljö och Säkerhet på arbetsplatsen.
Läroboken innehåller även ett flertal diskussionsuppgifter, instuderingsfrågor och praktiska uppgifter.
Arbetsboken innehåller kontrollfrågor.
Läromedlet är skrivna med utgångspunkt från Skolverkets kunskapskrav, och består av LÄROBOK och ARBETSBOK med FACIT. Materialet kan antingen användas i lärarledd undervisning eller för självstudier. Böckerna spiralbundna, tryckta i färg i formatet 16x22,5 cm.
Författare är Meg Marnon som lång erfarenhet av att skriva om uppskattade läromedel för gymnasieskolan.