Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet

Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet
Författare
Medverkande
Förlag SKL Kommentus
GenreSamhälle, politik och debatt
FormatPocket
SpråkSvenska
Antal sidor64
Vikt0
Utgiven2009-05-30
SABDoka
ISBN 9789173452120
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Offentligt anställda får sällan uppskattning eller utmärkelser för sina insatser, i stället tas det för givet att de ska ge utan att få något tillbaka. Deras kunder/klienter/besökare är väl medvetna om sina rättigheter, och accepterar inte inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda hamnar i svåra situationer, vilket påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom. Till denna bok hör ett spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete. Spelet ges ut under 2009.