Viking manifesto
Serie | Affärer och Marknadsföring |
---|---|
Författare | |
Medverkande | |
Förlag | Optimal Förlag |
Genre | Ekonomi |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 180 |
Vikt | 340 gr |
Utgiven | 2008-08-31 |
ISBN | 9789172411500 |
Svaret är The Viking Manifesto - en urgammal nyhet. Boken förklarar framgångsfaktorerna. Hur man gör affärer och skapar varumärken. Och andra hädelser.
Författarna
Steve Strid är amerikansk varumärkeskonsult med bas i Sverige och Spanien. Han har arbetat med att bygga framgångsrika varumärken som Absolut, Magic, Sandvik Coromant, Light My Fire, Libresse och Baby Björn. Han arbetar med multinationella företag och reklambyråer.
Claes Andréasson.Som North Area Director för The Absolut Company (1989-95) och direktör för Absolut Akademi (1996-2001) spelade han en nyckelroll i svensk marknadsföringshistoria. Dessförinnan arbetade han 20 år på Marabou och låg bakom deras enorma exportframgångar på 70- och 80-talet.