Övertyga på Internet, kokbok för digitala påverkare

Övertyga på Internet, kokbok för digitala påverkare
Serie Affärer och Marknadsföring
Författare
Förlag Optimal Förlag
FormatKartonnage
SpråkSvenska
Antal sidor260
Vikt271 gr
Utgiven2003-11-30
SABQblb
ISBN 9789172411081
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
En kokbok för digitala påverkare

Det här är en kokbok för dig som arbetar med digital påverkan. Med en mission att skapa kundrelationer som fungerar i digitala medier. Med hjälp av genvägarna d v s allas våra biologiska reflexer, hjälper den dig undvika att fastna i "spännande" teknik och formexperiment. Forskning visar att din nätplats uppfattas som en individ av dina kunder, hur hanterar du det? Vad kan hjärnforskningen lära oss?

Boken går igenom hur du steg för steg leder en framgångsrik köpprocess och skapar preferenser och återbesök. Varje kapitel är indelat i en beskrivning av fenomenet/egenskapen och en handfast sammanfattning. Du får recept med listor på mer eller mindre enkla funktioner att lägga på nätplatsen samt tips på bra adresser att hämta inspiration från. Det här är en bok om grunderna för hur vi som människor väljer våra produkter och letar vår information. Om vad vi litar på och vad vi misstror. Om vad vi kan lära av den fysiska världen och överföra på t ex nätplatser. Hur bär du dig åt när du ställer mjölken längst in på en hemsida?

Vi hoppas kunna uppmuntra dig att se på din webbplats med nya friska ögon; våga experimentera, ta chanser och risker. Med de biologiska insikterna i bakfickan har du förutsättningar att göra mer av det som fungerar och undvika tekniskt avancerade omvägar och fallgropar.