På mänsklig grund - Vinnande krishantering
Författare | |
---|---|
Förlag | SIS Förlag |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Vikt | 734 gr |
Utgiven | 2006-12-20 |
ISBN | 9789171626769 |
På mänsklig grund är en handbok som visar hur ditt företag kan bygga upp en intern krisstödsorganisation med hjälp av en internationellt utvecklad metod baserad på det medmänskligaomhändertagandet. Aktiv krishantering medför ekonomiska och medmänskliga vinster och utgör ett kostnadseffektivt skydd för alla typer av företag oavsett storlek.
Med ett strukturerat arbetssätt som bygger på omtanke om medarbetarna kan du minska
sjukskrivningar i samband med en kris. Du får i boken följa ett exempelföretag som steg
för steg bygger upp en intern krisstödsorganisation.
Boken innehåller många praktiska
exempel och användbara tips som kopplas till verkliga fall som t.ex. flodvågskatastrofen i
Sydostasien. Även mer personliga kriser tas upp, som t.ex. att en anställd drabbas av cancer
eller att en anställds barn dör. En utmärkt handledning för vinnande krishantering!
Författaren Agneta Syrén är koncernsäkerhetschef på Länsförsäkringar AB. Hon har tidigare gett ut fyra böcker och är också en eftertraktad föreläsare.
Med ett strukturerat arbetssätt som bygger på omtanke om medarbetarna kan du minska
sjukskrivningar i samband med en kris. Du får i boken följa ett exempelföretag som steg
för steg bygger upp en intern krisstödsorganisation.
Boken innehåller många praktiska
exempel och användbara tips som kopplas till verkliga fall som t.ex. flodvågskatastrofen i
Sydostasien. Även mer personliga kriser tas upp, som t.ex. att en anställd drabbas av cancer
eller att en anställds barn dör. En utmärkt handledning för vinnande krishantering!
Författaren Agneta Syrén är koncernsäkerhetschef på Länsförsäkringar AB. Hon har tidigare gett ut fyra böcker och är också en eftertraktad föreläsare.