Modern marknadsföring
Författare | |
---|---|
Förlag | SNS Förlag |
Genre | Ekonomi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 127 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1997-01-01 |
SAB | Qbl |
ISBN | 9789171506719 |
Behovet av kunskaper i marknadsföring är stort i alla organisationer och företag som bedriver någon form av verksamhet med en given målsättning. Utgångspunkten för den moderna marknadsföringen är att på bästa möjliga sätt tillfredsställa kundens behov och önskemål. Denna bok ger både en god inblick i teoribildningen bakom ämnet och visar på praktiska tillämpningar.
Författaren förklarar begreppet marknadsföring, analyserar inköpsbeteenden, diskuterar behovet av marknadsinformation och ger råd om segmentering, målgruppsbestämning och positionering. Han redogör för företagens roll i omvärlden samt de olika konkurrensmedlen. Ett instruktivt avsnitt om marknadsplanering avslutar boken. Passar för studieförbunden, gymnasiet, starta-eget-kurser och för självstudier.
Bengt Dotevall är lärare i marknadsföring och Claes Ringqvist i ekonomistyrning på Frans Schartaus gymnasium i Stockholm.