TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
Författare | |
---|---|
Förlag | Ekerlids |
Genre | Samhälle, politik och debatt |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 328 |
Vikt | 718 gr |
Utgiven | 2007-04-23 |
SAB | Bub-c:k.59 |
ISBN | 9789170920530 |
TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle. Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.