TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004

TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
Författare
Förlag Ekerlids
GenreSamhälle, politik och debatt
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor328
Vikt718 gr
Utgiven2007-04-23
SABBub-c:k.59
ISBN 9789170920530
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle. Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.