Affärsrelationer : om att skapa förtroende och värde i arbetslivet
Författare | |
---|---|
Förlag | Uppsala Publishing House/Konsultförlaget |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 112 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2004-05-01 |
SAB | Qbac |
ISBN | 9789170052644 |
Vad är det som avgör om en affärsrelation är lönsam eller långsiktig? Hur kan man värdera en affärsrelation? Och vad är det som skiljer en affärsrelation från en annan typ av relation? Detta är några av de frågor som Stein Erzgaard svarar på i denna lättillgängliga bok.
Boken tar upp den för företaget kanske allra viktigaste och avgörande faktorn affärsrelationerna. Vilken relation har verksamheten till sina kunder, underleverantörer, konkurrenter, ägare och andra aktörer. Vad är det som avgör om en relation är bra respektive dålig? Eller om den är lönsam? Samt hur kan man arbeta strategiskt med att utveckla affärsrelationerna?
Stein Ertzgaard om boken:
Jag ger mig med den här boken in i debatten kring hur våra företag kan och bör ledas för att skapa mesta möjliga värde, för kunderna och för det egna företaget.
Komplexiteten ökar, tempot ökar och allt fler upplever att det blir allt svårare göra rätt saker och att effektivt leda verksamheter mot största möjliga värde. Allt för ofta ser vi inte skogen för träden, vi komplicerar, vi instrumentaliserar och förbiser det som egentligen är viktigast för en framgångsrik verksamhet.
Grunden för att skapa värde ligger i affärsrelationerna utan dessa finns vi inte. Förmågan att skapa förtroende och värde i affärsrelationerna är därför helt avgörande för företagets framgång. Jag vill här visa på några av de fällor som vi allt för ofta faller i samt resonera kring hur vi kan undvika dem.