Jobbsökarens handbok : hur du marknadsför din kompetens
Författare | |
---|---|
Förlag | Uppsala Publishing House/Konsultförlaget |
Genre | Pedagogik |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 112 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2004-01-01 |
SAB | Ex |
ISBN | 9789170052606 |
"Arbetsmarknaden är en marknad med köpare och säljare av kompetens, där utbud ska matcha efterfrågan. Författaren inspirerar läsaren att se sig själv som ett kunskapsföretag JAG AB. Att nå ut med företagets produkt den egna kompetensen kräver noggrant förarbete för att nå lyckat resultat.
Boken är uppbyggd efter en beprövad arbetsmodell som fokuserar människan, marknaden, mötet och målet med andra ord en metod för hur du får jobbet. I varje avsnitt finns också gott om övningsuppgifter för läsaren att fundera på, arbeta med och dra slutsatser av.