Bättre småföretag hur du blir en bättre - och kanske större företagare
Författare | |
---|---|
Förlag | Uppsala Publishing House/Konsultförlaget |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 238 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2002-08-30 |
ISBN | 9789170052231 |
Småföretaget måste göra i stort sett allt som storföretaget gör. Men små företag har inte möjlighet att anställa specialister som sköter olika funktioner. I stället får småföretagaren försöka göra det mesta själv; med viss hjälp från redovisningsbyråer, revisorer, banker, konsulter och andra.
Dessutom ska småföretagaren vara både chef och visionär ledare. Hur man ska klara denna till synes omöjliga uppgift får du lära dig i denna bok. Den vänder sig till dem som arbetar i ledningen för ett mindre eller medelstort företag. Boken innehåller bland annat:
* Hur man tar fram en affärsidé och affärsplan
* Småföretagarens hot och möjligheter
* Företagsledningens och styrelsens uppgifter
* Kund- och omvärldsanalys
* Hur man motiverar sig själv och medarbetarna
* Framtidsanalys och -strategi
* När och hur tar man hjälp utifrån
En nyhet med denna bok är att du som läsare kan få ytterligare information via Internet.