Morgondagens konsument
Författare | |
---|---|
Förlag | Uppsala Publishing House/Konsultförlaget |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 76 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1997-01-01 |
ISBN | 9789170051098 |
Känner du Generation X - dagens unga och ironiska generation? Cynism gör den svårgripbar och individualism gör den oförutsägbar. Men den marknadsförare som hittar vägen till de ungas hjärtan upptäcker en drömmarknad - de unga har precis börjat spendera pengar och kommer att fortsätta ett helt liv. De förverkligar sig själva genom att konsumera, de skaffar sig identitet med hjälp av prylar. Dessutom är de väldigt medvetna och väldigt många. Vill du göra den unga generationen till din målgrupp?
Den här boken berättar om ungdomars livsstil, värderingar och konsumtion. Läs om de nya trenderna, den nya underhållningen och den nya marknadsföringen. Lär dig vad som inspirerar de unga, vem som tar initiativ och hur du kan bli vinnare i marknadsföringen till Generation X.
Tomas Lönn och Anna Olofsson tillhör själva Generation X. Tomas arbetar på Kairos Future. Han har tidigare skrivit boken Morgondagens Arbetskraft, Konsultförlaget 1996. Anna arbetar på reklambyrån Ordpolen.