Stora PR-boken
Medverkande | |
---|---|
Förlag | Caprivi Publishing |
Genre | Ekonomi |
Format | Kartonnage |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 320 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2004-12-12 |
SAB | Qbmp |
ISBN | 9789163141829 |
Stora PR-boken är ett heltäckande verk om PR och mediekontakter. Den är en praktisk och pedagogisk handbok som riktar sig till kommunikatörer, PR-människor, studenter. marknadsförare och företagsledare. Den är allt du behöver om PR och ett måste för den som vill arbeta med PR!
Tillsammans med flera av landets främsta PR-specialister har Peter Karaszi skapat ett ovärderligt arbetsverktyg för alla kommunikatörer.
Boken täcker hela spektrat av PR och inkluderar bl a:
- Mediekontakter och publicitet
- Nyhetskriterier
- Intervjusituationer
- Praktiska verktyg som pressmeddelanden. debattartiklar, pressträffar m m
- Produkt- och tjänstelanseringar
- Krishantering
- Opinionsbildning
- Finansiell kommunikation
- Informationsarbete i offentlig sektor
- Intern kommunikation i olika kanaler
- Integrering av PR i marknadsmixen
- Digital PR
- Visuell kommunikation
- Sponsring
- Föredrag
- Internationell PR
- PR i olika marknadssituationer
- Evenemang
- Person-PR
- PR och reklam i samverkan
- PR-planer och pressfunktionen
- Utvärdering och mätning av PR-arbetet
- Kunskaps-PR och innehåll
Peter Karaszi är landets mest kända författare av böcker om PR. I denna bok har han hjälp av ett dussin av landets vassaste PR-experter som skriver kapitel om sina specialområden.