Super Spanska pjäser 3-4 Kopieringsunderlag
Författare | |
---|---|
Förlag | Sanoma Utbildning |
Genre | Språk (inkl. lexikon, parlörer och ordböcker) |
Format | Häftad |
Språk | |
Vikt | 264 gr |
Utgiven | 2011-10-21 |
SAB | Fk |
ISBN | 9789152304471 |
Super är en serie kopieringsunderlag för moderna språk som erbjuder en uppsjö av möjligheter till aktiv språkträning.
Spanska pjäser för Spanska 1-2 och Spanska pjäser för Spanska 3-4 är de första undervisningsmaterialen där eleverna genom att spela teater lär sig alla nyttiga fraser och vågar använda språket. I sex pjäser får eleven möta jämnåriga spansktalande ungdomar som befinner sig i olika situationer; allt från kärleksbekymmer till jakten på ära och berömmelse. Häftet för Spanska 1-2 börjar på nybörjarnivå och blir successivt svårare. Häftet för Spanska 3-4 börjar med att repetera fraser från de lägre stegen för att sedan täcka Spanska 4.
Pjäsernas aktiva inlärningssätt bidrar inte bara till att eleven inhämtar och befäster språkkunskaper utan hjälper även eleven att bli bättre på att kommunicera och interagera. Materialet ger mängder av förslag på hur man kan arbeta med pjäserna. Tips på aktiviteter före, under och efter läsningen gör att eleven får ett helhetsgrepp om språket. Vägen fram till att spela upp pjäsen är minst lika viktig som själva premiärföreställningen.
Spanska pjäser för Spanska 1-2 och Spanska pjäser för Spanska 3-4 är de första undervisningsmaterialen där eleverna genom att spela teater lär sig alla nyttiga fraser och vågar använda språket. I sex pjäser får eleven möta jämnåriga spansktalande ungdomar som befinner sig i olika situationer; allt från kärleksbekymmer till jakten på ära och berömmelse. Häftet för Spanska 1-2 börjar på nybörjarnivå och blir successivt svårare. Häftet för Spanska 3-4 börjar med att repetera fraser från de lägre stegen för att sedan täcka Spanska 4.
Pjäsernas aktiva inlärningssätt bidrar inte bara till att eleven inhämtar och befäster språkkunskaper utan hjälper även eleven att bli bättre på att kommunicera och interagera. Materialet ger mängder av förslag på hur man kan arbeta med pjäserna. Tips på aktiviteter före, under och efter läsningen gör att eleven får ett helhetsgrepp om språket. Vägen fram till att spela upp pjäsen är minst lika viktig som själva premiärföreställningen.