Konsten att bli något utöver det vanliga
Författare | |
---|---|
Förlag | Prisma |
Genre | Psykologi |
Format | Flexband |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 302 |
Vikt | 772 gr |
Utgiven | 2007-03-13 |
SAB | Dokb |
ISBN | 9789151848587 |
Varför lyckas vissa människor sticka ut från mängden? Vad är det som gör att vissa blir personliga varumärken? Är det tur, eller är det helt enkelt så att det går att planera för tur?
I sin nya bok, Konsten att bli något utöver det vanliga, hävdar Göran Adlén att det går att planera för tur. Han menar också att alla kan bli personliga varumärken, oavsett om man är chef, artist, frisör, grävmaskinist eller röntgensköterska. Boken är en uppföljning på hans första kritikerrosade bok Framtiden är inte vad den brukade vara, som utsågs till Årets ledarbok 2005.
Konsten att bli något utöver det vanliga är en underhållande, engagerande och inspirerande idébok om hur du kan sticka ut från mängden. Författaren visar med otaliga jordnära exempel på hur du kan bygga ditt personliga varumärke, lämna det grå och trista lagom-landet, bli ännu mer unik. Detta kan du göra genom att bli en duktig talare, fördjupa dig inom ett område, bli en extrem nörd, vara mer kreativ än andra, och framför allt få saker att hända.
Du får många råd om hur du ska synas, och hur du marknadsför dig själv. Det handlar bara om att våga släppa fram din passion, att veta vad du är bra på, och sedan göra det ännu bättre.
Boken uppmuntrar till reflexion och du får hjälp att göra din personliga plan för framgång. Boken riktar sig till alla som vill bli något utöver det vanliga. Ett par kapitel är också direkt skrivna till dig som är chef, eller tänker bli. För ett sätt att verkligen sticka ut från mängden är att kunna ta fram det bästa av andra och bli den karismatiske ledaren. Lösningen på att bli det unika personliga varumärket är enkelt enligt Göran Adlén. Det handlar bara om tre saker: våga, älska, springa.
I sin nya bok, Konsten att bli något utöver det vanliga, hävdar Göran Adlén att det går att planera för tur. Han menar också att alla kan bli personliga varumärken, oavsett om man är chef, artist, frisör, grävmaskinist eller röntgensköterska. Boken är en uppföljning på hans första kritikerrosade bok Framtiden är inte vad den brukade vara, som utsågs till Årets ledarbok 2005.
Konsten att bli något utöver det vanliga är en underhållande, engagerande och inspirerande idébok om hur du kan sticka ut från mängden. Författaren visar med otaliga jordnära exempel på hur du kan bygga ditt personliga varumärke, lämna det grå och trista lagom-landet, bli ännu mer unik. Detta kan du göra genom att bli en duktig talare, fördjupa dig inom ett område, bli en extrem nörd, vara mer kreativ än andra, och framför allt få saker att hända.
Du får många råd om hur du ska synas, och hur du marknadsför dig själv. Det handlar bara om att våga släppa fram din passion, att veta vad du är bra på, och sedan göra det ännu bättre.
Boken uppmuntrar till reflexion och du får hjälp att göra din personliga plan för framgång. Boken riktar sig till alla som vill bli något utöver det vanliga. Ett par kapitel är också direkt skrivna till dig som är chef, eller tänker bli. För ett sätt att verkligen sticka ut från mängden är att kunna ta fram det bästa av andra och bli den karismatiske ledaren. Lösningen på att bli det unika personliga varumärket är enkelt enligt Göran Adlén. Det handlar bara om tre saker: våga, älska, springa.