Framtiden är inte vad den brukade vara : en inspirationsbok om framtidens ledarskap, framtidens individer och framtidens marknadsföring
Författare | |
---|---|
Förlag | Prisma |
Genre | Management |
Format | Danskt band |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 307 |
Vikt | 775 gr |
Utgiven | 2005-09-20 |
SAB | Qblb |
ISBN | 9789151845210 |
Framtiden är inte vad den brukade vara är en underhållande idébok. En bok där du ibland blir glad, ibland ledsen och ibland förbannad. Göran Adlén ger inga facit på hur det är, utan uppmanar läsaren att reflektera och följa det indianska ordspråket: du måste blunda för att se.
Med jordnära exempel, skrivet på ett icke-teoretiskt sätt skriver Göran Adlén bland annat om hur det kan gå till när man rekryterar brasilianska dvärgar, hur man attraherar den andliga zapparen, hur man ska marknadsföra sig till muslimska jultomtar och hur man får 1014 åringar att älska ditt varumärke.
Det är en stundtals galen värld vi lever i och boken ger ett flertal exempel från denna annorlunda värld. Den är uppdelad i ett antal tankar och ger känslan av att man sitter mitt i en föreläsning, en föreläsning som man aldrig vill ska ta slut. Hela boken andas optimism och det är som Göran poängterar i ett avsnitt optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men har mycket roligare under tiden...