Pedagogik 2, bok, Gy25

Pedagogik 2, bok, Gy25
Serie Pedagogik
Författare
Förlag Gleerups Utbildning AB
GenrePedagogik
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor224
Vikt350 gr
Utgiven2025-05-01
SABEa
ISBN 9789151111513

<span ><span ><span ><span ><span ><span >Pedagogik 2</span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span > &auml;r en del av Gleerups barn och fritid. V&aring;ra l&auml;romedel hj&auml;lper dig som l&auml;sare att utvecklas s&aring; att du kan st&ouml;tta andra i deras utveckling. L&auml;romedel som h&ouml;r till Gleerups barn och fritid inneh&aring;ller flera inslag som hj&auml;lper l&auml;saren att ta till sig kunskapen och g&ouml;ra den till sin egen: Tillg&auml;ngligt spr&aring;k, engagerande texter, centrala begrepp som lyfts fram och f&ouml;rtydligas, fr&aring;gor f&ouml;r att diskutera och reflektera, fallbeskrivningar som s&auml;tter kunskapen i ett vardagligt sammanhang, instuderingsfr&aring;gor f&ouml;r att testa sin egen baskunskap, visste-du-att-rutor som ger f&ouml;rdjupning, &ouml;vningar som f&aring;r l&auml;saren att praktiskt prova och testa sin kunskap. </span></span></span></span></span></span>

<span ><span ><span ><span ><span ><span >Pedagogik 2</span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span > &auml;r anpassad f&ouml;r pedagogik niv&aring; 2 enligt Gy25. </span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span >Pedagogik 2</span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span > har samma uppbyggnad som </span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span >Pedagogik 1</span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span > f&ouml;r att tydligt visa progressionen och kopplingen mellan niv&aring;erna. </span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span >Pedagogik 2</span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span > ger l&auml;saren en god inblick i f&ouml;rdjupade resonemang kring pedagogik.</span></span></span></span></span></span>

<span ><span ><span ><span ><span ><span >L&auml;romedlet behandlar fr&aring;gor som: Vad &auml;r individens olika f&ouml;ruts&auml;ttningar p&aring; mikro- och makroniv&aring;? Hur fungerar olika pedagogiska verksamheter och vilka inriktningar kan de ha? Hur kan jag anpassa pedagogiska verksamheter till personer som har olika behov? Vad inneb&auml;r det att ha ett k&auml;llkritiskt perspektiv p&aring; dagens mediesamh&auml;lle? Hur kan jag arbeta med planering och dokumentation p&aring; ett m&aring;linriktat s&auml;tt? </span></span></span></span></span></span>

<span ><span ><span ><span ><span ><span >L&auml;romedlet &auml;r uppbyggt kring f&ouml;ljande teman: </span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Utveckling och l&auml;rande</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Pedagogisk teori</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Pedagogiskt ledarskap</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Lagar och riktlinjer</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Mediekulturer</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Kommunikation och samspel</span></span></span></span></span></span>

<span ><span ><span ><span ><span ><span >Pedagogik 2</span></span></span></span></span></span><span ><span ><span ><span ><span ><span >:</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Tillg&auml;ngligt inneh&aring;ll som g&ouml;r l&auml;saren aktiv i sitt eget l&auml;rande</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Varje kapitel kretsar kring ett eller flera av centrala inneh&aring;ll</span></span></span></span></span></span>
<span ><span ><span ><span ><span ><span >- Ger goda kunskaper i &auml;mnet pedagogik</span></span></span></span></span></span>