Naturligtvis Naturkunskap 2, elevbok

Naturligtvis Naturkunskap 2, elevbok
Serie Naturligtvis
Författare
Förlag Gleerups Utbildning AB
GenreAllmän naturvetenskap
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor280
Vikt688 gr
Utgiven2023-07-03
SABU
ISBN 9789151109329

<strong>Naturligtvis</strong> &auml;r ett basl&auml;romedel i naturkunskap f&ouml;r gymnasieskolan som ger stort utrymme till diskussioner och egna st&auml;llningstagande i fr&aring;gor med naturvetenskaplig anknytning. Med relevant fakta och stor variation av &ouml;vningar f&aring;r eleven goda f&ouml;ruts&auml;ttningar till att utveckla sina kunskaper.
&nbsp;

<strong>Naturligtvis Naturkunskap 2, elevbok</strong> &auml;r ett aktuellt l&auml;romedel utifr&aring;n &auml;mnesplanens centrala inneh&aring;ll f&ouml;r kursen Naturkunskap 2. L&auml;romedlets kapitel &auml;r uppdelade i ett antal avsnitt och inf&ouml;r varje avsnitt finns diskussionsfr&aring;gor som inledande aktivitet. Avsnitten avlutas med kontrollfr&aring;gor s&aring; att dina elever kan st&auml;mma av vad de kan. Sist i ett omr&aring;de finns dessutom fr&aring;gor d&auml;r eleven f&aring;r utveckla sina kunskaper och ta st&auml;llning till aktuella samh&auml;llsfr&aring;gor med naturvetenskaplig anknytning.
&nbsp;

L&auml;romedlet har rikligt bildmaterial som v&auml;cker intresse och tydligg&ouml;r f&ouml;r eleven. Inneh&aring;llet &auml;r framtaget med fokus p&aring; aktuella och relevanta fakta g&auml;llande naturkunskap. Med flertalet &ldquo;F&ouml;rdjupningar&rdquo; f&aring;r du m&ouml;jlighet till att anpassa och utveckla inneh&aring;llet i undervisningen.
&nbsp;

<strong>Naturligtvis Naturkunskap i korthet:</strong>
&bull;&nbsp;&nbsp; &nbsp;ett aktuellt l&auml;romedel som ger stort utrymme till diskussioner och egna st&auml;llningstagande till fr&aring;gor med naturvetenskaplig anknytning
&bull;&nbsp;&nbsp; &nbsp;utvecklande inneh&aring;ll f&ouml;r eleven med rikligt antal uppgifter i stor variation som st&ouml;d f&ouml;r inl&auml;rningen
&bull;&nbsp;&nbsp; &nbsp;inneh&aring;ller f&ouml;rdjupningar f&ouml;r m&ouml;jlighet till att anpassa och utveckla inneh&aring;llet i undervisningen