Försäljning och kundservice nivå 1 Fakta och uppgifter

Försäljning och kundservice nivå 1 Fakta och uppgifter
Serie Försäljning och kundservice
Författare
Förlag Liber
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor340
Vikt50 gr
Utgiven2025-06-27
SABQi
ISBN 9789147154708

Försäljning och kundservice nivå 1 Fakta och uppgifter är ett nyskrivet läromedel, främst avsett för Försäljnings- och serviceprogrammet. Struktur och layout känns igen från den tidigare utgivningen till Försäljnings- och serviceprogrammet.

Läromedlet är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok, som innehåller följande åtta kapitel plus ett större projekt:

<ol> <li>Att arbeta med försäljning och kundservice</li> <li>Servicemötet</li> <li>Kunskap om kunden</li> <li>Service är ett lagarbete</li> <li>Hållbarhet inom försäljning och kundservice</li> <li>Service i olika situationer</li> <li>Lagar och regler</li> <li>Utvärdera servicemötet</li> </ol>

Varje kapitel inleds med en ingress, i form av en aktuell händelse eller ett exempel. Till detta finns ett par frågor knuta som eleven ska fundera på innan den tar sig an kapitlet. Väl inne i kapitlet så är alla branschspecifika begrepp markerade och förklaras/förtydligas i marginalen. Kapitlen innehåller en mängd exempel och fördjupningar för att underlätta och stimulera inlärningen. Varje kapitel avslutas med en sammanfattning och därefter tar uppgifterna vid. Dessa är sorterade utifrån förmåga (redogöra/beskriva och visa/göra) och markerade efter bedömd svårighetsgrad. Syftet med märkningen är att eleven ska veta vad uppgiften tränar samt på vilken nivå den är, och för att läraren lättare ska kunna sortera och välja relevanta uppgifter utifrån situation och elevgrupp. Uppgifterna är många och varierande.