Strategi är ett verb : en bok om smarta organisationer, beteende och hur framgång kan föda nedgång

Strategi är ett verb : en bok om smarta organisationer, beteende och hur framgång kan föda nedgång
Författare
Förlag Liber
GenreManagement
FormatDanskt band
SpråkSvenska
Antal sidor209
Vikt0
Utgiven2014-08-27
SAB Qbaab
ISBN 9789147116553
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Omvärlden förändras allt snabbare och organisationer måste kunna anpassa sig genom att aktivt tillämpa nytänkande och förändring. När strategin har omvandlats till aktivitet och beteende och blivit en del av organisationskulturen, finns stora möjligheter att nå konkurrensfördelar.

Läs mer
Den här boken ger förslag på hur ledare och medarbetare kan stärka beteenden som leder till reella resultat – och därigenom skapa en smart organisation med anpassningsförmåga och handlingskraft.
Genom att tillämpa lagarna om mänskligt beteende på strategi, kan vi bygga in förändring lika djupt i verksamheten som ekonomi, produktion och försäljning. Strategi är ett verb visar hur detta kan göras: hur strategier kan realiseras i praktiken.
Sagt om boken:
"Boken ger en tankeställare om hur viktigt själva realiserandet av strategin är – att det är de anställdas beteenden som är grunden för företagets framgång."
Magnus Teeling, CFO, Björn Borg
"Är strategi ett verb? Knappast, men titeln och bokens innehåll lyfter upp just aktivitetens betydelse för verksamhetens utveckling. När strategin har blivit beteenden har den också blivit en del av kulturen – ett engagemang som skapar en konkurrensfördel."
Lena Dalenius, VP Head of HR, Telia Sverige
"Ett bra feedback-klimat säkrar förstärkning av beteenden som ger önskvärda resultat –detta är strategiskt arbete. Läs den här boken och öka din kompetens i dag!"
Jan Germundsson, VP Industrial Partnerships, SAAB Aeronautics
"Tänkvärt för den som är ansvarig för strategi- och förändringsarbete."
Bo Eriksson, SVP Munksjö

Om författarna
Pontus Wadström är grundare av A Real Movement. A.R.M. genererar, sprider och applicerar kunskap om hur organisationer kan bli bättre på att realisera strategi, genomföra av förändringar och skapa ett innovativt klimat. Pontus är doktorand inom strategi och förändring vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm, samt civilekonom och beteendevetare från Linköpings universitet. Han är verksam som rådgivare, konsult och utbildare.