Övningsbok i marknadsföring
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Genre | Ekonomi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 133 |
Vikt | 190 gr |
Utgiven | 2017-03-09 |
SAB | Qbab |
ISBN | 9789147113026 |
Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.
Övningsbok i marknadsföring lämpar sig för kurserna:
<ul> <li>Marknadsföring 1, 7,5 hp</li> <li>Marknadsföring 2, 7,5 hp</li> <li>Marknadskommunikation 7,5 hp</li> <li>Internationell marknadsföring 7,5 hp</li> </ul>Uppgifterna är indelade i deskriptiva, analytiska och casebaserade och berör:
<ul> <li>Affärsidé</li> <li>Varumärkesstrategi</li> <li>Utformning av marknadsföringsbudskap</li> <li>Produktmarknadsföring</li> <li>Annonsering</li> <li>Relationsmarknadsföring</li> <li>Internationell marknadsföring</li> <li>Marknadsundersökning</li> </ul><strong>Om författarna</strong>
Petra Nordberg är internationell civilekonom. Hon har arbetat som nordisk marknadsdirektör och försäljningschef för Sverige på McCain Foods och försäljningschef på Coca Cola och på United Minds.
Christina Öberg är professor i marknadsföring vid Örebro universitet, samt Visiting Professor vid Leeds University och Honorary Associate Professor vid Exeter University. Hon har publicerat flertalet akademiska artiklar och böcker.