Servicekunskap : för goda kundrelationer : fakta och uppgifter
Serie | H2000 Servicekunskap |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Ekonomi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 295 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-09-22 |
ISBN | 9789147100064 |
H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer ger inspiration inför det framtida yrkeslivet med fokus på service!
Läromedlet innehåller vad man behöver kunna för att ge god service. Det tar också upp baskunskaper som eleverna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen. Texterna är pedagogiskt upplagda och innehåller intervjuer och verklighetsnära exempel. Upplaga två är genomgående uppdaterad med många nya exempel, uppdaterad lagstiftning och en genomgång av uppgifter.
Läs mer
H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer innehåller följande kapitel:
1. Servicemötet
2. Att arbeta med service och försäljning
3. Säljsamtalet
4. Service och försäljning på olika mötesplatser
5. Lagar och regler
6. Ta hand om kunden efter köpet
7. Beräkna ekonomin
8. Prissättning
9. Datorstöd i service och säljarbete
10. Betalningar
11. Arbetsmiljö och säkerhet
12. Utvärdera service- och säljmötet
Andra upplagan av H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer har uppdaterats med nya exempel, illustrationer och exempelföretag. Uppgifter har genomgående setts över. Några större förändringar i faktatexterna är att Handelsrådet nya beskrivningar på branschkompetenser tas upp i läromedlet. Den nya lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har ersatt den gamla lagstiftningen i kapitel 5 och texterna om betalningssätt i kapitel 10 är rejält omarbetade.
H2000 Servicekunskap kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Den lämpar sig väl för ett problem- och projektorienterat arbetssätt.
Läromedlet innehåller en mängd aktiverande uppgifter och i materialet ingår ett integrerat projekt som följer bokens blockindelning med en projektuppgift per block.
Till materialet finns en lärarhandledning med pedagogiska tips, lösningar, Powerpoint-presentationer, provuppgifter och facit.
Om författarna
Författare är Jan-Olof Andersson, Gunilla Eek, Marianne Feldt och Anders Pihlsgård. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som näringsidkare i handelsbranschen. Nu arbetar hon med metodutveckling av validering och arbetsplatslärande. Marianne är före detta lärare på handelsprogrammet, inköpschef och projektledare. Nu utvecklar hon stöd för arbetsplatslärande vid yrkesintroduktionsanställningar. Anders är erfaren lärare, konsult och affärsområdesutvecklare. Jan-Olof har lång erfarenhet som utbildare, konsult och läromedelsförfattare.
Läromedlet innehåller vad man behöver kunna för att ge god service. Det tar också upp baskunskaper som eleverna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen. Texterna är pedagogiskt upplagda och innehåller intervjuer och verklighetsnära exempel. Upplaga två är genomgående uppdaterad med många nya exempel, uppdaterad lagstiftning och en genomgång av uppgifter.
Läs mer
H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer innehåller följande kapitel:
1. Servicemötet
2. Att arbeta med service och försäljning
3. Säljsamtalet
4. Service och försäljning på olika mötesplatser
5. Lagar och regler
6. Ta hand om kunden efter köpet
7. Beräkna ekonomin
8. Prissättning
9. Datorstöd i service och säljarbete
10. Betalningar
11. Arbetsmiljö och säkerhet
12. Utvärdera service- och säljmötet
Andra upplagan av H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer har uppdaterats med nya exempel, illustrationer och exempelföretag. Uppgifter har genomgående setts över. Några större förändringar i faktatexterna är att Handelsrådet nya beskrivningar på branschkompetenser tas upp i läromedlet. Den nya lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har ersatt den gamla lagstiftningen i kapitel 5 och texterna om betalningssätt i kapitel 10 är rejält omarbetade.
H2000 Servicekunskap kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Den lämpar sig väl för ett problem- och projektorienterat arbetssätt.
Läromedlet innehåller en mängd aktiverande uppgifter och i materialet ingår ett integrerat projekt som följer bokens blockindelning med en projektuppgift per block.
Till materialet finns en lärarhandledning med pedagogiska tips, lösningar, Powerpoint-presentationer, provuppgifter och facit.
Om författarna
Författare är Jan-Olof Andersson, Gunilla Eek, Marianne Feldt och Anders Pihlsgård. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som näringsidkare i handelsbranschen. Nu arbetar hon med metodutveckling av validering och arbetsplatslärande. Marianne är före detta lärare på handelsprogrammet, inköpschef och projektledare. Nu utvecklar hon stöd för arbetsplatslärande vid yrkesintroduktionsanställningar. Anders är erfaren lärare, konsult och affärsområdesutvecklare. Jan-Olof har lång erfarenhet som utbildare, konsult och läromedelsförfattare.