E-postmarknadsföring
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber AB |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Ebok (EPUB) |
Språk | Svenska |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2012-11-08 |
ISBN | 9789147098545 |
E-postmarknadsföring är den marknadsföringskanal som ger bäst valuta för pengarna. Rätt utnyttjad kan e-postkanalen skapa goda resultat och påverka bilden av företaget rejält med små ekonomiska medel.
Läs mer
Det som skiljer e-post från andra kanaler är möjligheten att mäta i stort sett allt och den stora flexibilitet som det innebär att enkelt kunna anpassa sina budskap till olika mottagare. En annan viktig skillnad är att e-postmarknadsföring inte kan användas för att hitta nya kunder – den ska göra befintliga kunder nöjdare, förmå kundämnen att bli kunder och vårda intressentrelationer.
I den här boken har författaren Anders Frankel samlat sina främsta lärdomar från alla de år som han har arbetat med e-postmarknadsföring. Steg för steg guidar han dig som vill jobba (ännu mer) professionellt med e-postmarknadsföring genom olika strategiska alternativ och mer konkreta råd och tips. Till exempel får du veta vilken roll e-posten kan spela i marknadsmixen och hur du kan använda e-postmarknadsföring tillsammans med sociala medier, hur du hanterar prenumerationer och bygger upp effektiva nyhetsbrev som blir lästa.