Customer Relationship Management : leder du dina kunder eller leder dina kunder dig?

Customer Relationship Management : leder du dina kunder eller leder dina kunder dig?
Författare
Förlag Liber AB
GenreManagement
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor210
Vikt342 gr
Utgiven2012-04-12
ISBN 9789147098347
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Customer Relationship Management CRM fick hedersomnämnande som Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund. Konkurrensen om kunderna ökar hela tiden. Antalet val en kund gör ökar likaså. Vad är det som gör att vissa företag lyckas behålla sina kunder bättre än andra? Svaret är att de arbetar aktivt med Customer Relationship Management (CRM). CRM handlar om att skapa kundvärde genom en stark och varaktig relation mellan leverantör och kund. Målet med CRM är inte att maximera avkastningen av enskilda avslut, utan att skapa bestående relationer tillsammans med kunden. Detta är en nyskapande och läsvärd bok där CRM behandlas på ett sakkunnigt sätt som den företagsledningsfråga det är och inte bara som ett IT-problem.