Planerad kommunikation : strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Genre | Management |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 308 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-10-06 |
SAB | Qbac |
ISBN | 9789147097494 |
Planerad kommunikation ger en heltäckande beskrivning av effektivt arbete med kommunikation som strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer. Den är en av Sveriges mest lästa böcker inom kommunikationsområdet, med fler än 35000 sålda exemplar. Boken utkom första gången 1992 och denna åttonde upplaga är helt omarbetad och uppdaterad.
Läs mer
Boken tar upp kommunikationens ökade betydelse i samhället och går igenom alla de verksamhetsområden som en kommunikatör arbetar med. Några kapitel tar upp frågor om kommunikationsplanering och -strategier. Andra avsnitt diskuterar etik, hållbarhet, förändringsarbete, organisationsfrågor samt mätning och utvärdering. Nya avsnitt berör fällor i kommunikationen samt desinformation och propaganda.
Boken används både på olika marknadsutbildningar och som uppslagsbok för yrkesverksamma. Den fungerar också utmärkt som en vägledning för den som vill ha en bred orientering inom kommunikationsområdet.
Om författarna
PETER ERIKSON är en av Sveriges mest erfarna kommunikationschefer, med erfarenhet från bland annat TCO och Telenor. Han har också drivit flera av Sveriges största PR-konsultföretag som vd och delägare. Idag arbetar han som konsult inom strategi, ledarskap och förändringsprocesser. Han är ofta anlitad föreläsare och seminarieledare.
Läs mer
Boken tar upp kommunikationens ökade betydelse i samhället och går igenom alla de verksamhetsområden som en kommunikatör arbetar med. Några kapitel tar upp frågor om kommunikationsplanering och -strategier. Andra avsnitt diskuterar etik, hållbarhet, förändringsarbete, organisationsfrågor samt mätning och utvärdering. Nya avsnitt berör fällor i kommunikationen samt desinformation och propaganda.
Boken används både på olika marknadsutbildningar och som uppslagsbok för yrkesverksamma. Den fungerar också utmärkt som en vägledning för den som vill ha en bred orientering inom kommunikationsområdet.
Om författarna
PETER ERIKSON är en av Sveriges mest erfarna kommunikationschefer, med erfarenhet från bland annat TCO och Telenor. Han har också drivit flera av Sveriges största PR-konsultföretag som vd och delägare. Idag arbetar han som konsult inom strategi, ledarskap och förändringsprocesser. Han är ofta anlitad föreläsare och seminarieledare.