Försäljning i konsultföretag
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Genre | Ekonomi |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 160 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-02-16 |
SAB | Qblbe |
ISBN | 9789147096619 |
Vad är det som gör att man lyckas inom försäljning av kvalificerade konsulttjänster? Hur gör man för att öka resultatet av sina insatser och hur skapar man affärer med god vinstmarginal? Dessa är frågor som många konsultföretag brottas med, och där några lyckas bättre än andra. I den här boken får du veta hur de mest framgångsrika gör. På ett tydligt och konkret sätt ger den en lång rad handfasta råd om och exempel på framgångsrika strategier och arbetssätt som praktiseras ute i konsultföretagen.
Boken, nu i sin andra aktualiserade upplaga, vänder sig till alla som utifrån olika roller arbetar med försäljning i konsultföretag. Den är oumbärlig läsning för dig som är konsult, säljare, försäljningschef, konsultchef eller VD, och vill kunna prestera bättre.
Boken Försäljning i konsultföretag
- ökar din förståelse för den process, de mekanismer och de framgångsfaktorer som ligger bakom framgångsrik försäljning i konsultföretag
- beskriver hur man kan utarbeta strategier och ledarskap för att öka produktiviteten i en organisation
- ger konkreta råd om arbetssätt och tips på hur man kan lyckas bättre i det operativa försäljningsarbetet.
Om författarna
Johan Sköld är idag och har under många år varit verksam i ledning och styrelse för ett flertal framgångsrika noterade och onoterade konsultföretag, de flesta allmänt kända som stabilt lönsamma tillväxtföretag. Han har som ägare och anställd en bred erfarenhet av allt från små konsultföretag med färre än tio anställda till medelstora nationella och stora internationella konsultföretag med flera tusen anställda. Johan har även flera års erfarenhet som köpare av kvalificerade konsulttjänster. Som välrenommerad föreläsare är han flitigt anlitad av ledande uppdragsgivare såsom Handelshögskolan i Stockholm, Chalmers Tekniska Högskola och Sveriges Arkitekter.
Boken, nu i sin andra aktualiserade upplaga, vänder sig till alla som utifrån olika roller arbetar med försäljning i konsultföretag. Den är oumbärlig läsning för dig som är konsult, säljare, försäljningschef, konsultchef eller VD, och vill kunna prestera bättre.
Boken Försäljning i konsultföretag
- ökar din förståelse för den process, de mekanismer och de framgångsfaktorer som ligger bakom framgångsrik försäljning i konsultföretag
- beskriver hur man kan utarbeta strategier och ledarskap för att öka produktiviteten i en organisation
- ger konkreta råd om arbetssätt och tips på hur man kan lyckas bättre i det operativa försäljningsarbetet.
Om författarna
Johan Sköld är idag och har under många år varit verksam i ledning och styrelse för ett flertal framgångsrika noterade och onoterade konsultföretag, de flesta allmänt kända som stabilt lönsamma tillväxtföretag. Han har som ägare och anställd en bred erfarenhet av allt från små konsultföretag med färre än tio anställda till medelstora nationella och stora internationella konsultföretag med flera tusen anställda. Johan har även flera års erfarenhet som köpare av kvalificerade konsulttjänster. Som välrenommerad föreläsare är han flitigt anlitad av ledande uppdragsgivare såsom Handelshögskolan i Stockholm, Chalmers Tekniska Högskola och Sveriges Arkitekter.