Strategiarbetets grunder
Serie | Strategiarbetets grunder |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Management |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 95 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-04-27 |
SAB | Qba |
ISBN | 9789147096534 |
Strategiarbetets grunder är en praktisk handbok för dig som vill gå från målsättning till verklighet för att utveckla företagets verksamhet.
Läs mer
Nyckeln till att lyckas med strategiarbete är att göra ett mönster av aktiviteter och skapa en gemensam bild som alla strävar efter.
Boken hjälper dig att sätta tydliga mål, att analysera företagets omvärld och att identifiera vad som leder till framgång och vilka aktiviteter som krävs för att nå dit. Här finns konkreta övningar som kan användas för att förankra strategiarbetet och nå till målet.
Strategiarbetets grunder lyfter också fram hur viktigt ledarskapet är för att få en välfungerande verksamhet.
Om författarna
Jonas Fasth är konsult och forskare med fokus på tillväxt och strategiska processer i företag. Han har bland annat skrivit böckerna Praktiskt strategiarbete, Lilla boken om marknadsföring och Tillväxtföretagets grunder.
Som konsult har han arbetat i koncernledningar med att utveckla arbetsmetoder och kompetens kring strategi- och förändringsarbete. Han forskar på halvtid i strategiarbete vid Handelshögskolan i Göteborg.
Läs mer
Nyckeln till att lyckas med strategiarbete är att göra ett mönster av aktiviteter och skapa en gemensam bild som alla strävar efter.
Boken hjälper dig att sätta tydliga mål, att analysera företagets omvärld och att identifiera vad som leder till framgång och vilka aktiviteter som krävs för att nå dit. Här finns konkreta övningar som kan användas för att förankra strategiarbetet och nå till målet.
Strategiarbetets grunder lyfter också fram hur viktigt ledarskapet är för att få en välfungerande verksamhet.
Om författarna
Jonas Fasth är konsult och forskare med fokus på tillväxt och strategiska processer i företag. Han har bland annat skrivit böckerna Praktiskt strategiarbete, Lilla boken om marknadsföring och Tillväxtföretagets grunder.
Som konsult har han arbetat i koncernledningar med att utveckla arbetsmetoder och kompetens kring strategi- och förändringsarbete. Han forskar på halvtid i strategiarbete vid Handelshögskolan i Göteborg.