Möteskommunikation : ett nytt sätt att nå affärsmålen
Serie | Möteskommunikation |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Management |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 119 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-10-28 |
ISBN | 9789147096374 |
Mötet är den högsta och bästa formen av kommunikation. Men mötets stora potential utnyttjas alltför sällan på ett medvetet och affärsmässigt sätt. I den här boken presenteras en metod – Möteskommunikation – för att aktivt ta tillvara mötet, som investering och som kommunikativ kraft.
Läs mer
Möteskommunikation innebär att möten, allt från veckomöten till event, används i det uttalade syftet att nå affärsmålen på ett kostnadseffektivt sätt. Och metoden gör mötet till utgångspunkten för och navet i all intern och extern kommunikation.
Alltför ofta genomförs möten, interna såväl som externa, slentrianmässigt, med otydliga syften och obefintliga mål. Och alltför få organisationer kan visa hur deras ansenliga investeringar i möten stödjer affärsmål och varumärke – ”möten ska man väl bara ha”.
Boken inspirerar och vägleder dig som är ledare och chef om hur möten kan bli en strategisk och självklar resurs i kommunikationsarbetet. Med metodens hjälp reviderar du den nuvarande möteskulturen, bygger en ny strategi, inför den på alla nivåer, hanterar motstånd och invändningar, och når ditt mål – du blir en mästare på att kommunicera genom möten för att nå affärsmålen!
Om författarna
Rikard Wildhuss är rådgivare inom Möteskommunikation på byrån Oregon Corporate och hjälper företag och organisationer att med hjälp av möten nå sina affärsmål. Han har tidigare skrivit bland annat ”Möten är direktsändning” och ”Möten med mening” (med Britt-Marie Ahrnell).
C-H Segerfeldt är rådgivare och föreläsare inom kommunikation och ledarskap på byrån Scriptura Information. Han har tidigare skrivit bland annat ”Ledarskap stavas kommunikation” och ”Den tydlige ledaren” (med Maria Fiskerud).
Läs mer
Möteskommunikation innebär att möten, allt från veckomöten till event, används i det uttalade syftet att nå affärsmålen på ett kostnadseffektivt sätt. Och metoden gör mötet till utgångspunkten för och navet i all intern och extern kommunikation.
Alltför ofta genomförs möten, interna såväl som externa, slentrianmässigt, med otydliga syften och obefintliga mål. Och alltför få organisationer kan visa hur deras ansenliga investeringar i möten stödjer affärsmål och varumärke – ”möten ska man väl bara ha”.
Boken inspirerar och vägleder dig som är ledare och chef om hur möten kan bli en strategisk och självklar resurs i kommunikationsarbetet. Med metodens hjälp reviderar du den nuvarande möteskulturen, bygger en ny strategi, inför den på alla nivåer, hanterar motstånd och invändningar, och når ditt mål – du blir en mästare på att kommunicera genom möten för att nå affärsmålen!
Om författarna
Rikard Wildhuss är rådgivare inom Möteskommunikation på byrån Oregon Corporate och hjälper företag och organisationer att med hjälp av möten nå sina affärsmål. Han har tidigare skrivit bland annat ”Möten är direktsändning” och ”Möten med mening” (med Britt-Marie Ahrnell).
C-H Segerfeldt är rådgivare och föreläsare inom kommunikation och ledarskap på byrån Scriptura Information. Han har tidigare skrivit bland annat ”Ledarskap stavas kommunikation” och ”Den tydlige ledaren” (med Maria Fiskerud).