Sprid idén! : strategisk kommunikation för idéburna organisationer
Serie | Sprid idén! |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 135 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-05-18 |
ISBN | 9789147096145 |
Med Sprid idén får idéburna organisationer för första gången en heltäckande genomlysning av sin kommunikation och praktiskt stöd med många modeller och exempel från svensk ideell verklighet. Boken vänder sig till ledningar, kommunikatörer, medlemmar och konsulter.
Läs mer
Sprid idén utgår från idéburen sektors unika karaktär och ska vara ett stöd vid strategival och utveckling av kommunikationsarbetet – för att sätta rörelsen i rörelse.
Sprid idén lyfter fram betydelsen av långsiktighet i ekonomi och kommunikation, behovet av målgruppsperspektiv och nödvändigheten av att använda organisationernas inre, demokratiska styrka för framgångsrika kommunikationsresultat. Särskilda avsnitt behandlar det ibland svåra samarbetet mellan ideella organisationer och externa kommunikationskonsulter.
Om författarna
Ingemar Olsson har under mer än 20 år arbetat som kommunikatör inom idéburna organisationer, bland annat som presschef, talskrivare, krishanterare, projektledare, strateg, kommunikations- och organisationsutvecklare, och på senare tid som kommunikationskonsult inom vård och för ideella föreningar. Boken bygger främst på dessa erfarenheter och på relevanta teoretiska modeller.
Läs mer
Sprid idén utgår från idéburen sektors unika karaktär och ska vara ett stöd vid strategival och utveckling av kommunikationsarbetet – för att sätta rörelsen i rörelse.
Sprid idén lyfter fram betydelsen av långsiktighet i ekonomi och kommunikation, behovet av målgruppsperspektiv och nödvändigheten av att använda organisationernas inre, demokratiska styrka för framgångsrika kommunikationsresultat. Särskilda avsnitt behandlar det ibland svåra samarbetet mellan ideella organisationer och externa kommunikationskonsulter.
Om författarna
Ingemar Olsson har under mer än 20 år arbetat som kommunikatör inom idéburna organisationer, bland annat som presschef, talskrivare, krishanterare, projektledare, strateg, kommunikations- och organisationsutvecklare, och på senare tid som kommunikationskonsult inom vård och för ideella föreningar. Boken bygger främst på dessa erfarenheter och på relevanta teoretiska modeller.